Zajęcia

Badania i projektowanie systemów interaktywnych zorientowanych na użytkownika (User Experience Design)

Zajęcia w ramach modułu „Badania i projektowanie systemów interaktywnych zorientowanych na użytkownika (User Experience Design)”

 Wstęp do projektowania zorientowanego na użytkownika
 Optymalizacja użyteczności, analizy i metody podwyższania konwersji w serwisach internetowych
 Warsztaty projektowani architektury informacji
 Zarządzanie projektami internetowymi

Zajęcia: „Wstęp do projektowania zorientowanego na użytkownika”

Cel zajęć:
- analiza pojęć z obszaru IA/UX/usability/accessibility
- poznanie metodologii badawczej pozwalającej mierzyć użyteczność i UX produktów i usług
- ujęcie badań i analiz w kontekście procesu projektowania (UCD), wskazanie dobrych i złych praktyk.

Opis zajęć:
Zajęcia o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym.

Zajęcia obejmują następujące zagadnienia:
-  analiza terminów IA/UX/IxD/usability/accessibility
- sposoby pozyskiwania wiedzy o użytkownikach oraz o użyteczności produktów
- zbieranie oczekiwań wobec produktów
- weryfikacja badawcza użyteczności produktów
- poznanie metodologii badawczych
– EyeTracking
– Card Sorting
– Testy z użytkownikami
– Wywiady pogłębione
– Audyty eksperckie i listy kontrolne
 - poznanie filozofii projektowej UCD
 - dobre i złe praktyki badawczo- projektowe

Zajęcia: „Optymalizacja użyteczności, analizy i metody podwyższania konwersji w serwisach internetowych”

Cel zajęć:
 - zapoznanie słuchaczy z praktycznym aspektem użyteczności
 - przedstawienie możliwych sposobów optymalizacji rozwiązań internetowych
 - omówienie sposobu budowania poprawnie formularzy internetowych oraz tzw. Call 2 Action
-  praktyczne zadania z analizy użyteczności rozwiązania procesu zakupu

Opis zajęć:
Zajęcia o charakterze warsztatowym.

Zajęcia obejmują następujące zagadnienia:
- audyt użyteczności
- sklepy internetowe
- punkty konwersji i sposoby ich podwyższania
- budowa formularzy
- budowa komunikatów błędów
- analizę prezentacji produktu i opisu produktu na przykładzie e-commerce

Zajęcia: „Warsztaty z projektowania architektury informacji”

Cel zajęć:
- zapoznanie słuchaczy z praktycznym aspektem projektowania i architektury informacji
- przedstawienie możliwych sposobów wizualizacji przepływów
- omówienie technik projektowania w tym person, diagramów, interfejsów (www/mobile)
- praktyczne zaprojektowanie rozwiązania

Opis zajęć:
- Zajęcia o charakterze warsztatowym.

Zajęcia obejmują następujące zagadnienia:
- persony
- diagramy
- projektowanie low i high fidelity
- przegląd narzędzi projektowych

Wiesław Kotecki

Wiesław Kotecki

Prezes UseLab – spółki badawczo-doradczej zajmującej się user-experience, usability i architekturą informacji. Praktyk z wieloletnim doświadczeniem. W UseLab odpowiedzialny za doradztwo kluczowym klientom w obszarze budowania i wdrażania strategii User Experience/Customer Experience.

Realizował projekty w Polsce, USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Ukrainie, Czechach, na Węgrzech, Danii, Hiszpanii. Pracował m.in dla takich klientów jak: Cartoon Network, NOKIA, Telewizja Polska, Deutsche Bank, Millenium Bank, mbank, BGŻ, Polkomtel, Netia, Gazeta.pl, Gadu-Gadu, Allegro, Intercars.

Prelegent licznych konferencji, szkoleniowiec, mentor, wykładowca na SWPS i SGH. Jeden z pomysłodawców UX Poland – największej konferncji poświęconej UX w Europie Centralnej.